top of page

Anbefalinger

DSC_4913 kopi2.jpg

Hvem er Nicho?

Med flere årtiers erfaring inden for kreativ, strategisk udvikling og branding, bringer jeg en unik blanding af færdigheder i spil. Min baggrund inkluderer ledelsen af et reklamebureau i 11 år, hvor jeg specialiserede mig i at løfte brands visuelle identiteter og sikre sammenhængende markedsføringsindsatser.

 

Gennem min karriere har jeg udmærket mig i at oversætte strategiske mål til overbevisende visuelle koncepter, skabe effektfulde designløsninger, der resonerer med målgrupperne. Min passion for design og brandopbygning driver mig til at udfordre grænserne.

​

Jeg er entreprenør og innovativ. Erfaren kommunikator, både online og offline med speciale i mode og livsstil. Har svømmet i det digitale univers siden Pac Man. Konkrete resultater er en vigtig målsætning for mig, og jeg er stærk i dialog og kommunikation.

 

Historie:

​

Oprindeligt er jeg selv uddannet designer på den Internationale Design Skole Margrethe Skolen i København. Jeg har arbejdet som konstruktør for In Wear og designer for bl.a. Cottonfield. Senere tog jeg et sceneskift til kommunikationsbranchen, hvor jeg først startede på bureau, med et kort skift på næsten 5 år i magasinverdenen, hvor jeg var medvirkende til udviklingen af nye magasiner.

​

Derefter tilbage i bureaubranchen, hvor jeg i 90’erne blev headhuntet af Jens Heimburger til at servicere hans mange modekunder, deriblandt Bestseller med lanceringen af Only Jeans med Helena Christensen, samt i en lang periode ECCO worldwide, med f.eks. ideudviklingen af ECCO Walkathon.

​

I 2000 startede jeg reklamebureauet Wannabee med fokus på mode og livsstil. Her udviklede jeg mine evner som modefotograf og moviemaker, en service som mine mange mode- og livsstilskunder har sat stor pris på. I Wannabee var mit speciale mode, beauty og livsstil, hvor jeg servicerede kunder som Hummel, Bestseller, DK Company, Lorealhuset, Wella hår, Blend of America o.m.a. Jeg har stået bag brandudviklingen af bl.a. Christian Stadil (Hummel). Jeg har en meget stor og bred erfaring med alle medieplatforme og har selv optrådt i flere forskellige TV-shows og programmer.

​

I 2012/13 blev jeg headhuntet af Christian Stadil (Bestyrelsen) som Kreativ Direktør for onlinetøjfirmaet Smartguy/Stylepit, en af Europas mest succesfulde onlinebutikker.

​

Fra 2014 har jeg arbejdet selvstændigt under brandnavnet Nicho.dk, hvor jeg har håndteret kunder som DK Company, ILLUM, Fritz Hansen, Mr. Kæden, Playboy shoes, 2blind2c, Goldwell hår, Recycle Workwear samt flere dametøjsmærker. Jeg var entreprenør på Bonapartes strategiske turnaround med Helena Christensen som profil, som efterfølgende blev købt af DK Company.

​

Brandstrategi og Identitetsudvikling:


I 2022 blev jeg headhuntet af investeringsfirmaet, The White Box, hvor jeg succesfuldt stået for udviklingen og implementeringen af brandstrategier og formgivning af iværksætter og opstarts brand, der har resonneret på tværs af markeder. Mit arbejde har altid afspejlet en dyb forståelse for brandidentitet og hjulpet med at skabe markante brands.
Min karriere har altid været præget af en proaktiv tilgang til tæt samarbejde med kommercielle teams for at sikre brand sammenhæng på alle platforme, deriblandt sociale medier, e-handel og kanalmarkedsføring.

​

Kreativ Ledelse og Implementering:


Jeg har dokumenteret erfaring med at vejlede kreative teams i udførelsen af marketingkampagner og brandstrategier. Min rolle har ofte strakt sig ud over ledelse til praktisk involvering i at skabe retningslinjer for fotografering, videografi og visuel styling, hvilket sikrer, at alle elementer er i tråd med brandets kerneværdier og budskab.

​

New tech og kommunikations formater


Mine seneste bestræbelser inkluderer dybdegående studier i AI-uddannelse og engagement med dets lyd- og visuelle aspekter, bla. i opstarts virksomheden MEGA. Hos MEGA ledte jeg projekter, der integrerede AI-teknologier med kreative strategier, hvilket forbedrede både brandets synlighed og forbrugerengagement.

 

Jeg leder i øjeblikket et projekt for en klient, der sigter mod at revolutionere hjemmebelysning ved at integrere AI i 90% af kommunikation og visualiseringsprocessen, samt design af lamper med AI.

​

Director:

​

Nicho Oppermann

Nicho Oppermann - Creative Director - Phone: +45 22 14 60 88 - Mail: nicho@nicho.dk
bottom of page